Barnets bog

Ramme for arbejdet med barnets bog/mappe

Alle børn i dagtilbud i Hedensted Kommune modtager barnets bog, når de starter i dagpleje eller vuggestue.

Baggrunden for denne beslutning er, at Barnets bog skaber tryghed for børnene ved overgangene.

Forældrene opfordres til at udarbejde et stamtræ med fotos af forældre, søskende og bedsteforældre, samt et foto af barnets hjem.

Dagplejen/ vuggestuen sætter ting i mappen, som har betydning for barnet. Barnets bog kan indeholde fotos, praksisfortællinger, fod/hånd- aftryk, tegninger, sange, postkort, interviews og meget andet.

Når barnet begynder i børnehave, bringer forældrene bogen med videre til børnehaven, som fortsætter arbejdet med Barnets bog.

Når barnet begynder i SFO/ skole bringer forældrene evt. Barnets Bog med videre.